kedd, április 06, 2010

Irodalmi mazsola

hmm, ha belegondolok, ez akár a húsvéthoz is kapcsolódhatna, bűnbánat és következmények vonalon. De most csak úgy pusztán szeretném megosztani Alessandro szerelmem legújabban talált gyöngyszemét - örüljetek velem:

"- Bonyodalom akkor támad, amikor valaki ráébred, hogy olyasmire vágyik, amit szégyellnie kell: ha valami őrültségre támad kedve, amit nem lehet megtenni, mert vagy borzalmas, vagy bajt okoz másnak. Oké?
- Oké.
- És akkor eltűnődik: hallgassak-e erre a vágyamra, vagy verjem ki a fejemből?
- Persze.
- Persze. Az illető gondolkodik, gondolkodik és végül dönt. Százszor kiveri a fejéből, aztán eljön a nap, amikor nem veri ki, s úgy dönt, hogy megteszi azt, amire annyira vágyik: és megteszi: és tessék, megtörténik az undorítóság.
- Pedig nem kellene elkövetnie az az undorítóságot, igaz?
- Bizony nem szabadna. De figyelj, nem zoknik vagyunk, hanem emberek, tehát nem az a fő célunk, hogy tiszták legyünk. A vágyaink a legfontosabbak, és nem lehet mindig kijátszani őket. Előfordul, hogy megéri, ha nem alszunk, hanem inkább kielégítjük a vágyunkat. Elkövetjük azt a bizonyos undorítóságot, aztán megfizetünk érte. És igazán csak ez fontos: hogy amikor eljön az a pillanat, amikor meg kell fizetni érte, meg se forduljon az ember fejében, hogy megszökik, hanem marad és méltóságteljesen fizet. Csak ez számít."

Alessandro Baricco: Harag-várak. Helikon Kiadó, 2004

12 megjegyzés:

  1. Óó, de jó ez! (Lelki füleimmel hallom magam, ahogy terellek egyre a feloldás felé, zoknikám. Háhá!)

    VálaszTörlés
  2. Fuuu, de jó! Remélem, hogy sok-sok pap is olvas téged. (Vagy legalább Alessandrot :)

    VálaszTörlés
  3. Aha,ez tenyleg jo! Nekem is tetszik...

    VálaszTörlés
  4. abigel1:19 du.

    ...amit a sötétségben szerzel azáltal megvilágosodsz......én is igy jártam

    VálaszTörlés
  5. ó, Abigél, üdv a kommentelők, illetve sokkal inkább az olvasók körében :) a sötétségről még nem tudom, hogy van, de majd szólok, ha kiderül...

    VálaszTörlés
  6. abigel11:16 du.

    köszönöm! szivesen olvaslak, főleg h. most már láttam is, hogy ki van a "kapcsoljlemindent" mögött :-)

    VálaszTörlés
  7. Na igen, és milyen kár, hogy ez csak egyirányú - már hogy én meg nem láttalak. vagyis nem találkoztunk. na legközelebb majd ügyesebben ...

    VálaszTörlés
  8. Egyszer elkezdtem olvasni a blogodat, egyre többször jöttem vissza, mert beszélt hozzám, bár nem ismerlek :) És aztán ez a bejegyzés pedig nagyon jó időben, nagyon talált... :)

    Egy újabb olvasód

    VálaszTörlés
  9. ááá, Ivett Londonból, ha jól sejtem :) üdv!

    VálaszTörlés
  10. :) Igen, jól sejted :)

    VálaszTörlés
  11. orulok h olvasol Alessandrot, majd kerek fidbekket, h mit erdemes

    VálaszTörlés
  12. hát, ahogy a mellékelt ábra mutatja, mindent kb. Én a Selyem-Történet-Harag-várak hármas olvastam és nagyon jó volt, pont ebben a sorrendben. ezeket érdemes

    VálaszTörlés

Mesélj, szerinted?